Bases concurso RapazasNasTIC

Xa está aberto o prazo para participar en la II edición del concurso #ApuntasTech? (descargar folleto)

BASES DO II CONCURSO #APUNTASTECH? 2020

Obxectivo:

O obxectivo principal do concurso #ApuntasTech? é xerar un catálogo de propostas concretas que alenten as vocacións tecnolóxicas tempranas, principalmente entre as nenas entre 10 a 15 anos. Xa que logo trátase de escoitar e recoller as ideas das e os protagonistas para gozar as TIC no aula de forma transversal, variada e inclusiva. Búscanse propostas divertidas, apaixonantes, innovadoras, que fagan uso das TIC de forma creativa e transversal, tanto con software como hardware, onde o uso da tecnoloxía non sexa únicamente o seu obxectivo final, senón un medio.

Ese catálogo de ideas será un recurso de gran utilidade para poder traballar as tecnoloxías de forma amena, principalmente no aula, pero tamén fóra dela, en actividades extraescolares, en familia, etc. Posteriormente, realizarase unha recopilación das mellores propostas e publicarase con licenza aberta para a súa descarga na web do concurso, así como en diferentes repositorios de materiais educativos online.

Categorías

Hai 4 categorías no concurso:

Haberá 4 categorías no concurso:
• Primaria: Poderán participar grupos de 2-6 nenas e nenos que cursen 5º ou 6º de primaria. Os grupos terán que ter un mínimo de 50% de nenas integrantes.
• Secundaria: Poderán participar grupos de 2-6 de mozas e mozos que cursen de 1º a 4º da ESO ou Bacharelato. Os grupos terán que ter un mínimo de 50% de mozas integrantes.
• Centro educativo: Calquera docente, pode participar a título individual ou en grupo, representando a un centro educativo oficial (de Galicia / España…).
• Libre: Calquera persoa ou colectivo (asociación, etc.) non vinculada a un centro educativo oficial.

Formato

Cada proposta será descrita en español ou galego nun documento que deberá conter os apartados indicados máis abaixo.

Categorías Primaria e Secundaria:
  • Título da proposta
  • Obxectivo principal: (que se pretende facer, construír, lograr…)
  • Que materiais farían falta: (incluír os principais, por suposto os tecnolóxicos: programa/s, aplicacion/é, elemento/s hardware, pero non só os tecnolóxicos …).
  • Unha pequena explicación que xustifique por que crees que pode ser divertido para as nenas
  • A que curso iría dirixido
  • Opcionalmente: fotos/ debuxos / vídeo ou enlaces aos mesmos da proposta presentada
  • Nome, curso e centro escolar ao que pertence. Correo electrónico do centro escolar para contacto.
Categoría Centro Educativo:
  • Título da proposta
  • Obxectivo principal: (que se pretende facer, construír, lograr…)
  • Que materiais farían falta: (incluír os principais, por suposto os tecnolóxicos: programa/s, aplicacion/é, elemento/s hardware, pero non só os tecnolóxicos …).
  • Nivel/é: Para que curso/s sería adecuada esta idea? 5º, 6º, 1ºISO, 2º ISO
  • Temporalización: Canto tempo estimas que faría falta para desenvolver esta proposta no aula / como actividade extraescolar?)
  • Unha pequena reflexión: Por que crees que pode ser unha idea que apaixone na aula (en especial ás nenas)? Valorarase que a proposta potencie o papel da muller na investigación ou tecnoloxía.
  • Esta proposta foi xa realizada no centro ou é una proposta nova? Se é o primeiro, cal foi a resposta que tivo entre as alumnas?
  • Opcionalmente: fotos/ debuxos / vídeo (ou enlaces aos mesmos) da proposta presentada
  • Persoa de contacto e centro escolar. Correo electrónico de contacto.
Categoría Libre:
  • Título da proposta
  • Obxectivo principal: (que se pretende facer, construír, lograr…)
  • Que materiais farían falta: (incluír os principais, por suposto os tecnolóxicos: programa/s, aplicacion/é, elemento/s hardware, pero non só os tecnolóxicos …).
  • Nivel/é: Para que curso/s sería adecuada esta idea? 5º, 6º, 1ºISO, 2º ISO
  • Temporalización: Canto tempo estimas que faría falta para desenvolver esta proposta no aula / como actividade extraescolar?)
  • Unha pequena reflexión: Por que crees que pode ser unha idea que apaixone na aula, (en especial, ás nenas)?
  • Opcionalmente: fotos/ debuxos / vídeo (ou enlaces aos mesmos) da proposta presentada
  • Nome (e institución á que representa, si corresponde). Correo electrónico de contacto.

Envío e prazos

Enviarase cada proposta, incluíndo toda a información solicitada no apartado anterior, nun correo electrónico a concurso.apuntastech@cesga.gal ata ás 24:00 do día 15 de abril de 2020, hora peninsular.

O día 23 de abril de 2020, Día Internacional das Rapazas nas TIC, durante a celebración do “Día das Rapazas nas TIC” do CESGA darase a coñecer o nome das persoas e centros gañadores en cada categoría.

Requisitos

• As e os participantes deberán residir en España.
• Cada grupo de participantes (en categorías primaria e secundaria), centro educativo ou persoa/institución en categoría libre, poderán presentar un máximo de 2 propostas. Se envían máis, só se considerarán as 2 primeiras.
• Todas as propostas recibidas aceptarán ter unha licenza de cultura libre Creative Commons (Recoñecemento – Compartir Igual 4.0 Internacional) para a súa difusión posterior.

Premios

Categoría 1. (grupos de escolares 5º-6º primaria) Un primeiro premio de 300 Petaflops*
2 Accésits. Premio de 100 Petaflops*
Categoría 2. (Escolares ESO e Bacharelato) 500 Petaflops*
2 Accésits. Premio de 100 Petaflops*
Categoría 3.(Centro Educativo): Premio patrocinado por AMIT-Gal (Asoc. Mujeres Investigadoras y Tecnólogas, nodo Galicia) 600 Petaflops*
Categoría 4. (Libre): 600 Petaflops*
Premio especial do Xurado: O xurado terá a posibilidade de asignar un premio adicional en calquera das categorías, por valor de 500 Petaflops*.

*Un Petaflop (PFLOP) é unha unidade de rendemento de computación que equivale a un cuadrillón (1015) de operacións por segundo. Para o concurso, a equivalencia dos premios en Petaflops será a seguinte: (1 PFLOP= premio equivalente a 1 €).

A criterio do xurado, calquera destes premios poderá declararse deserto se se considera que non cumpre os criterios mínimos establecidos.

ORGANIZA

Centro de Supercomputación de Galicia – Secretaría Xeral de Igualdade da Xunta de Galicia – Colexio Oficial de Enxeñaría Informática de Galicia –  Asociación de Mulleres Investigadoras e Tecnólogas (nodo Galicia) – Asociación .GAL

COLABORADORES

Axencia Galega de Innovación, Consellería de Educación y Formación Profesional, Axencia Galega de Modernización Tecnolóxica (Xunta de Galicia), Facultad de Ciencias de la Educación y Unidad Woman Emprende USC, Escola de Enxeñaría de Telecomunicación de la UVIGO, Facultad de Informática de la UDC, GalsTech, Hello Sisters! MujeresTech

Queres sumarte as nosas institucións colaboradoras? escríbenos a concurso.apuntastech@cesga.gal e axúdanos a difundir esta iniciativa!

Ganador@s da I edición 2019

O xurado do concurso  resolveu o día 25 de abril de 2019 as seguintes propostas como as gañadoras do  1er concurso #ApuntasTech? 2019. Parabéns a tod@s e grazas a tod@s @s alumn@s e docentes por participar neste concurso!

Aquí tendes as propostas gañadoras para a sua consulta e descarga dende esta web

orden
Edición
Categoría
Posto
Título
Autores
Orixe
Enlace
Etiquetas
1Abril 2019PrimariaUnha Nova impresión para a nosa viaxeAlicia Ayude Santas,
Xiana Gañete,
Sara Neo Rodríguez,
Leo Nodar Boo,
Hugo Vascuas Neira,
Vanesa Iglesias
CPI Plurilingüe de VedraLink
2Abril 2019Secundaria+Tinkering ApuntastechLucía Cuenca Martínez,
Laura Sánchez Viqueira,
Sara Sanz Fonta,
Rebeca Vila Villar 3º ESO D
IES Monte das Moas (Coruña)Link
3Abril 2019SecundarisAccésitRecoñéceasAlumn@s de 3º ESOIES de Brión (Brión)Link
4Abril 2019Centros educativosGirls & STEMPatricia HermidaIES de Ortigueira (Ortigueira)Link
5Abril 2019Centros educativosTócala otra vez, AdaConchi FernándezIES Monte das Moas (A Coruña)Link
6Abril 2019Centros educativosAccésitPequenos códigos para as nosas pequenasJorge RascadoCPI Pecalama (Tordoia)Link
7Abril 2019Centros educativosAccésitCoñecendo ás VedresasYolanda NeiraCPI de Vedra (Vedra)Link
8Abril 2019Centros educativosMención especialCentro educativo que máis propostas enviou en diferentes categoríasMilagros TrigoCPI O Cruce
9Abril 2019LibreEscape Room Tecnológico. Tu clave es TelegalAlumnado representado por Ana ArmadaTelemática Galicia (A Coruña)Link
10Abril 2019LibreAccésitGeometría Fractal. Arte con matemáticas.Sergio CepedaProyecto Fractalfun. (Madrid)Link

XURADO:

O Xurado da 1ª Edición do Concurso #ApuntasTech? foi formado por:

– Aurora Patiño. Subdirectora de Promoción da Igualdade. Secretaría Xeral da Igualdade da Xunta de Galicia.
– Edita de Lorenzo, Profesora da Escola de Enxeñaría de Telecomunicación da UVigo. Secretaria Xeral da asociación .Gal.
– Lorena Otero. Profesora da Escola Superior de Enxeñaría Informática da UVigo e vicetesoureira do Colexio Profesional de Enxeñaría Informática de Galicia.
– Susana Ladra. Directora del campus innova e profesora da facultade de Informática da UDC. Membro da Asociación de Mulleres Investigadoras e Tecnólogas – Galicia.
– Lorena Casal. Profesora da Fac. de Ccas de la Educación e investigadora do grupo Tecnoloxía Educativa da USC.
– Cecilia Grela. Enxeñeira informática, docente e técnica do proxecto ICT-Go-Girls.
– Eva López, economista, coordinadora do programa Woman Emprende da USC.